- English language at base, intermediate and advanced level.
- English and American literature and culture.

Just click on the menu item which indicates the level you are interested in.

9 febbraio 2012

(14) Usi degli ausiliari

Le preposizioni italiane io sì, io no si rendono in inglese ripetendo l'ausiliare.
- Aren't you tired? I am (Non sei stanco? Io sì)
- I haven't got a moped, but my brother has. (Io non ho un motorino, ma mio fratello sì)
- My sister can play the piano very well, but I can't. (Mia sorella sa suonare il piano molto bene, ma io no)

Anche le preposizioni e tu?, e lui?, ecc. sono in genere rese ripetendo l'ausiliare.
I can't play tennis, can you? (Io non so giocare a tennis, e tu?)
I haven't got a car. Has he? (Io non ho una macchina. E lui?)

Nessun commento:

Posta un commento